Over mij, Herma ...
Van leraar naar ‘entertrainer’
Regelmatig krijg ik de vraag: “Herma, hoe komt het dat jij 2-3 uur lang een groep geboeid bij de les houdt?”
Die combinatie van inhoud, energie en beleving is niet toevallig.
Mijn roots liggen in het onderwijs. Jarenlang stond ik voor de klas in Maastricht Noordoost en in het speciaal onderwijs. Daar leerde ik dat verhalen beklijven. Dat kennis pas écht landt als je het koppelt aan voorbeelden, beleving en energie. Niet leren over vissen uit een boekje, maar vissenkoppen meenemen naar de klas. Niet lezen over Koninginnedag, maar de juf verkleed als Beatrix die de troonrede voorleest.
In 2020 werd die basis verder aangescherpt toen ik een meerdaagse volgde bij Remco Claassen, dé nummer één in Nederland op het gebied van Verbaal Meesterschap. Daar leerde ik hoe je energie in de groep brengt, hoe je verhalen laat leven en hoe je deelnemers zélf in beweging krijgt.
Het resultaat? Een eigen stijl waarin inhoud, entertainment en beleving samenkomen. Of, zoals ik het noem: Entertrainen.
Geen gebakken lucht, geen open deuren, maar trainingen die energie geven, kennis verankeren en direct toepasbaar zijn.

MEDEWERKERS WORDEN MEDEMERKERS
Voordat ik trainingen gaf, beheerde ik socialmedia-accounts voor verschillende bedrijven en organisaties. Ik schreef teksten, maakte foto’s en zorgde voor zichtbaarheid. Maar ik zag ook het probleem: social media had geen plek in de organisatie. Iedereen vond het belangrijk, maar niemand voelde eigenaarschap.
Daarom ben ik bedrijven en organisaties gaan leren hoe ze het zelf kunnen doen. Met een slim, praktisch plan wordt zichtbaarheid onderdeel van de organisatie. Medewerkers worden medemerkers. Zichtbaarheid wordt iets van iedereen.
En ben ik toch weer een beetje ‘de juf …
Mijn visie op marketing en zichtbaarheid
Niet het beste verhaal wint,
maar het verhaal dat het beste verteld wordt.
Mensen doen zaken met mensen. Dat betekent dat je moet laten zien wat je mogelijk maakt én wie dat mogelijk maken. Niet af en toe een groot gebaar, maar voortdurend een beetje, zodat je structureel op de radar staat bij de juiste doelgroep.
Geen geroeptoeter of productgericht zenden, maar waardevolle content die informeert, inspireert en verrast. Content die verbinding legt, zodat je de juiste klanten vindt én bindt.
Merkbaar verschil
Ik als trainer …
Ik ben een handen-uit-de-mouwen trainer. Bij mij draait het om doen.
Je krijgt van mij ideeën, inspiratie en praktische tips die je direct kunt toepassen. Maar resultaten komen pas als jij zelf aan de slag gaat. Daarom vraag ik je om prioriteiten te stellen en het echt te gaan doen.
En omdat ik weet dat leren leuker en effectiever is met een beetje beleving, zorg ik tijdens mijn trainingen voor energie, entertainment en verrassing. Zodat je niet alleen leert, maar ook onthoudt en voelt wat er mogelijk is.
De mens ‘Herma’….
- Cuisine. De liefde voor koken en goed eten zit ‘gebakken’ in mijn DNA.
- Zee en bos hebben een magische uitwerking op mij = 200% genieten.
- Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Ik hou d’r van! Het geeft mij rust en het wegstrepen is zalig.
- Reizen. Opsnuiven van de beleving van de andere cultuur, natuur, gebouwen en geschiedenis.
- Blijven doen waar je blij van wordt, ongeacht je leeftijd. Voor bij betekent dat jaarlijks naar de Efteling, bouwen met lego en pret in een wildwater park.