Over Herma
Vanaf het moment dat ik consistent waardevolle content ben gaan delen op social media heeft dit structureel bijgedragen aan het vergroten van mijn zichtbaarheid.
- Mijn doelgroep klanten horen en zien veel meer van hetgeen ik mogelijk maak, dan dat ik 1 voor 1 bij ze langs ga. Het eerste contact met klanten in het MKB waar ik een training mocht geven is dan ook veelal begonnen via bijvoorbeeld LinkedIn.
- Klanten die ik succesvol geholpen heb kan ik online mooi een podium geven.
- En het maken van connectie is door te inspireren en informeren veel gemakkelijker.
Je staat bij je potentiële klant al met 1-0 voor.
Maar ik ben mijn eigen stok achter de deur en het is mijn eigen creatieve-geest om dit structureel te blijven doen. En daar zit de crux waar ik het MKB vaak mee zie worstelen.
Voordat ik begon met het geven van trainingen onderhield ik de social media accounts van MKB bedrijven. Ik schreef de teksten en maakte de foto’s op de werkvloer. Wat ik merkte was dat social media geen ‘plek’ had in de organisatie. Iedereen vond het belangrijk, maar doordat het aan mij was uitbesteed, was het niet goed verankerd.

Medewerkers worden medewerkers
Nu ik ervoor kies om de medewerkers binnen het bedrijf te leren hoe ze zelf structureel waardevolle content kunnen produceren met een slim en praktisch toepasbaar plan komt er eigenaarschap. Maakt het echt deel uit van de organisatie. En houden we samen de structurele online zichtbaarheid op de agenda.

Samen werken aan een
sterk merk
Mijn visie op marketing is dat niet het beste verhaal wint, maar wie het beste verhaal op de beste manier vertelt. Mensen doen zaken met mensen en dat betekent dat je moet laten zien wat je mogelijk maakt en wie dat mogelijk maken.
- Niet af en toe heel veel, maar voortdurend een beetje. Zodat je structureel op de radar komt en blijft bij je potentiele klant.
- Geen geroeptoeter en product gericht zenden, maar met waardevolle content waarmee je jouw potentiele klant informeert, inspireert en verrast. Zodat je zorgt voor verbinding en daarmee meer klanten vindt en beter klanten bindt.
Merkbaar verschil
Wat je over mij moet weten is dat ik een handen-uit-de-mouwen trainer ben. Bij mij gaat het vooral om ‘doen’. Je krijgt van mij veel ideeën, inspiratie en tips, altijd praktisch en meteen toepasbaar. Maar het gaat pas werken, als jij werkt. Je wordt pas beter als je zelf aan de slag gaat. Dus door alleen maar te luisteren naar mijn verhaal, ga je geen maximale resultaten halen. Ik vraag je om prioriteiten te stellen en zelf aan de slag te gaan. Omdat ik weet dat ‘een sausje’ het vaak aantrekkelijker maakt, zorg ik tijdens mijn training voor voldoende entertainment, smaak en beleving.
Kenmerkend Herma
- Cuisine. De liefde voor koken en goed eten zit ‘gebakken’ in mijn DNA.
- Zee en bos hebben een magische uitwerking op mij = 200% genieten.
- Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Ik hou d’r van! Het geeft mij rust en het wegstrepen is zalig.
- Reizen. Opsnuiven van de beleving van de andere cultuur, natuur, gebouwen en geschiedenis.
- Blijven doen waar je blij van wordt, ongeacht je leeftijd. Voor bij betekent dat jaarlijks naar de Efteling, bouwen met lego en pret in een wildwater park.
- Colbertjasje, shirt en sneakers. Check! Dan ben ik op mijn best.
Reviews merk je merk
Ik heb de training als duidelijk, verhelderend en zeer praktisch ervaren en dit alles in een zeer onderhoudende sfeer. Daarnaast vond ik de algoritmische benadering heel interessant en verhelderend, aangezien ik als “leek”, geen tot weinig ervaring had met social media en me hierin ook nooit heb verdiept. Ik zou andere ondernemers zeker doorverwijzen, aangezien ik in korte tijd geel veel geleerd heb over LinkedIn in het algemeen en de versterkende factor hiervan. Het was een zeer leerzame en fijne ochtend.

Kara Bost
Ik wilde LinkedIn doelgericht en effectief inzetten voor de promotie van onze trainingen. Een groot voordeel is dat we mensen die willen starten vanuit een uitkering, een goede basis qua kennis en netwerk kunnen bieden. Het inzicht dat je structuur en focus in je content aan moet brengen. Denk vooraf na en maak een plan. Herma’s enthousiasme, tempo en vaardigheid om zaken te verduidelijken. De leuke uitspraken, het blijft dan gemakkelijker hangen. Evenals Herma’s betrokkenheid achteraf, I love it!

Joyce Verheijden
Een tijd geleden heb ik Herma benaderd om mij te ondersteunen bij de opstart van mijn bedrijf en de marketing aspecten die daarbij komen kijken. Op het moment dat je start met je eigen onderneming komt van alles op je af. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar mensen waarin ik vertrouwen had om mij te ondersteunen. Na een aantal sessies heb ik veel inzicht gekregen in marketing, sales, social media en de toon waarin ik wil communiceren met mijn doelgroep. Herma geeft niet alleen inzicht in kennis die je nodig hebt maar gaat net wat verder en heeft mij veel vertrouwen, nieuwe ideeën aangedragen om mij verder te specialiseren en laten groeien. Ik ben haar zeer dankbaar en zou iedereen aanbevelen om met haar samen te werken.

Lynn Burgers
Ik wilde graag LinkedIn als marketing instrument meer inzetten maar ik wist niet goed hoe. Hoe werkt LinkedIn en hoe gebruik je het slim? Herma heeft een zeer enthousiaste en bevlogen manier van overbrengen van informatie, weet er veel vanaf, wil alles met je delen en heeft het beste met jou als klant voor. Doet haar best om met je mee te denken wat voor jou werkt en zet je aan tot actie. Bedankt voor deze training Herma!

Ingrid Manasse
Het was me duidelijk dat LinkedIn veel meer potentie had dan waar ik nu gebruik van maakte. Ik deed af en toe wat, maar realiseerde me dat er geen rode draad doorheen zat. Daarnaast was het me ook niet duidelijk hoe de algoritmes werkte en hoe ik mijn doelgroep beter kon bereiken. Ik maakte ook nog onvoldoende gebruik van de mogelijkheden om in contact te komen met het zogenaamde tweedegraads netwerk, wetende dat daar potentie ligt. De winst is voor mij kennis te hebben van de algoritmes, hoe kan ik zoeken naar interessante contacten, hoe krijg ik een rode draad in mijn posts op LinkedIn en wat komt daar bij kijken o.a. kwaliteit van de posts.
