Ik rij vanaf de maand juni met alle liefde een stukje verder voor dat éne ijsje.  Het ijsje van Visser, op de weg naar Meerssen.

Ik kan op tien andere plekken een ijsje halen – vaak goedkoper, dichterbij, sneller. 

Maar nee, wij gaan naar Visser.
Waarom?

Omdat we weten wat we krijgen. Geen poespas. Geen gebakken (marketing)lucht.

Gewoon:
Heerlijk ijs. 
Fijne mensen.

Het ingrediënt dat ervoor zorgt dat we keer op keer terugkomen?
Het praatje klopt bij het plaatje.

Authenticiteit.

En dat is precies waar het in strategisch contentstrategie óók om draait. 

Een onderwerp waar veel organisaties mee worstelen – zeker op platforms als LinkedIn.

Hoe vertel je een authentiek verhaal?
Vaak wordt gedacht: “Dan gaat het over wie we zijn… en wat we doen…”

Maar dat is niet waar het ècht om gaat.

Authentiek zijn gaat namelijk om doen wat je zegt te doen (of te zijn).

Ook als niemand kijkt. 
Als het moeilijk is. 
Als het tegenzit.

En juist dat – dat voelen mensen.

In een tijd waarin iedereen zichtbaar kán zijn, is juist geloofwaardigheid je onderscheidend vermogen.

Zichtbaarheid creëren is tegenwoordig niet zo moeilijk. 

Met AI-tools, slimme formats en trending geluiden maak je binnen no-time een post, video of carrousel.
Verzenden. Plaatsen. 
Check. ✅

Maar dan …
Wat doet het? 
Wat brengt het op? 
Draagt het bij aan het grotere verhaal van jullie organisatie? 

Of is het vooral afvinken?

Want als dat laatste het geval is, loop je het risico dat je content inwisselbaar wordt. Net als die tien ijszaken van een grote keten.

Quick wins, zijn geen strategie.

Ja, je kunt snel views scoren:

  • Met een shockerende openingszin.
  • Of een directielid in een gek pak op de foto.
  • Of door ergens stevig tegenaan te schoppen.


Maar tenzij je écht als de grote rebel wilt worden gezien, draagt het 0 bij aan duurzame zichtbaarheid.

Wat wél werkt?

  • Op de radar komen én blijvenbij je doelgroep.
  • Herkenbaarheid en betrouwbaarheid opbouwen.
  • Vertrouwen laten groeien.


En dat vraagt een andere aanpak.

Dan ga je werken vanuit een strategisch fundament.
Dan kies je voor thema’s die raken. 
Voor verhalen die verbinden. 

Voor content die je positie als sterke partner onderstreept – richting opdrachtgevers, stakeholders én (potentiële) medewerkers.

Je werkt dan aan een herkenbaar profiel. 

Niet om te zenden, maar om verbinding te maken. 
Niet om de massa te bereiken, maar om de juiste mensen aan te spreken.

En ja, dat vraagt structuur. 
En keuzes. 
En consistentie.

Zoals ik altijd zeg in mijn trainingen: Het werkt, als jij werkt.”
Ik leer je hoe je dat doet – en wat je vooral ook níet moet doen. 

Niet eenmalig, maar structureel. 
Niet als dagtaak, maar als onderdeel van jullie strategie.

Praktische tips om vandaag nog mee te beginnen:

  1. Gebruik de kracht van herkenning. Laat medewerkers vertellen hoe zij bijdragen aan jullie missie – in gewone taal. Niet alles hoeft groots of gelikt.
  2. Zorg voor een contentritme.Denk in formats en thema’s, zodat je consistentie en herkenbaarheid creëert. (Bijvoorbeeld een vaste ‘collega aan het woord’ rubriek).
  3. Durf het niet-perfecte te delen.Mensen vertrouwen mensen, geen marketingmachines. Ook de dingen die niet vlekkeloos lopen, zijn waardevolle content.
  4. Vertel verhalen die laten zíen waar jullie voor staan. Niet alleen ‘we zijn innovatief’, maar: dit is hoe we dat elke dag laten zien.
  5. Laat verschillende afzenders aan het woord. Je organisatie is meer dan alleen de communicatieafdeling.


Authenticiteit is geen campagne. 
Het is een houding. 
Een manier van werken. 
Een manier van communiceren.

Waar staan jullie écht voor als organisatie? 

En waaraan herkennen we dat – iedere dag – bij jullie op de werkvloer? Die kleine en grote momenten verdienen het om zichtbaar te zijn. 

Want dat is de basis van (arbeidsmarkt)communicatie. 

Van positionering. 
Van vertrouwen.

Blijf je worstelen met hoe je dat concreet aanpakt?

Vraag je je af: 

“Maar wat dan? Moeten we alleen maar ‘luchtige’ content maken?” Nee, absoluut niet. 

Je deelt variatie: Kennis. Expertise. Actualiteit. Visie. 

Altijd op een manier die klopt met wie jullie zijn. 
Dat is het verschil tussen zenden en verbinden.

Zie het als een goed magazine: 
Een mix van rubrieken. Informatie. Inspiratie. Ontspanning. 

Niet alles hoeft zwaar. Niet alles hoeft luchtig. De kracht zit in de balans.

Nu jullie. Tijd om aan de slag te gaan.
Wil je sparren? Loop je ergens op vast?

👉 Plan een korte digitale kop koffie van 15 minuten met me.

Dan kijken we (vrijblijvend) samen hoe jullie op koers komen én blijven met jullie contentstrategie.

-Greetz, Herma 

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.