HR en LinkedIn een gouden combinatie

HR en LinkedIn. Dat gaat niet zozeer om vertellen welke toffe werkgever je bent, maar het vooral laten zien! Delen van de verhalen en ervaringen op de werkvloer, de expertise die er bij jullie in huis is, de medewerkers die de stappen in hun carrière bij jullie maken.

Laat zien dat je potverdik gewoon trots bent op hetgeen jij en je collega’s iedere dag weer voor elkaar weten te krijgen.

En of je nou als organisatie direct een commerciele opdracht hebt of dat jullie je begeven in de non-profit. Dat maakt niks uit.

Je bent allemaal van toegevoegde waarde. Zorgt dat het (werk)leven van iemand anders beter, gezonder, schoner, leuker, goedkoper, efficienter, makkelijker, sneller, fitter, veiliger, etc. etc. verloopt.

Zichtbaar Vakmanschap.

Concreet, concreet, concreet.

En persoonlijk in het kwadraat.

Niet 1 of 2 keer per maand.
Maar keer op keer op keer.

En omhoog met die frequentie.
Geen geroeptoeter.
Wel waardevol en storytelling als rode draad!

Jij als werkgever.

Het begint allemaal bij jou! Zet de grote lijnen uit door een contentkalender te maken die laat zien waar het bedrijf of de organisatie voor staat. Denk aan thema’s zoals de bedrijfscultuur, innovaties, of hoe je bijdraagt aan de maatschappij.

Maar vergeet niet, het is ook belangrijk om je medewerkers te ondersteunen. Bied ze training en richtlijnen over hoe ze LinkedIn op een professionele manier kunnen gebruiken. En een klein bedankje of beloning voor hun inzet kan wonderen doen.

1 CONCRETE ACTIE

Stel een contentkalender op die de thema’s en verhalen benadrukt waarvan je wilt dat ze geassocieerd worden met je merk. Denk aan onderwerpen als bedrijfscultuur, succesverhalen, innovatieve projecten, en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

HR

Jullie zien wat er gebeurt. Deel de successen en verhalen van je collega’s. Dit kunnen promoties zijn, teamuitjes, of vrijwilligerswerk. En waarom niet nu een keer full focus: medewerkers faciliteren en helpen om echte merkambassadeurs te worden? Zo voelt iedereen zich betrokken en gewaardeerd.

1 CONCRETE ACTIE

Verzamel en deel de verhalen van medewerkers, zoals carrièregroei binnen het bedrijf en de kleine dagelijkse acties van collega’s die zo’n groot verschil maken (laat ze maar eens achterwege voor 3 dagen – kijk maar eens hoe de tent dan op zijn kop staat).

Marketing en communicatie.

Jullie hebben die magische touch voor content. Creëer materiaal dat niet alleen laat zien wat je doet, maar ook waarom jullie het doen.

1 CONCRETE ACTIE

Ontwikkel en deel waardevolle content die de expertise van de verschillende collega’s benadrukt, zoals blogposts, case studies, en bedrijfsnieuws. Zorg ervoor dat deze content gemakkelijk gedeeld kan worden door medewerkers. Ondersteun deze tekst zoveel mogelijk met èchte beelden van de werkvloer.

Oftewel: creëer medeMERKERS

LinkedIn is er ook voor die andere collega’s.

Zorg ervoor dat je profiel er tiptop uitziet en wees actief. Deel verhalen, doe mee met discussies, en bouw je netwerk uit. Elk klein gebaar kan een groot verschil maken in hoe het bedrijf wordt gezien. En draagt bij aan jouw professioneel handelen.

1 CONCRETE ACTIE

Persoonlijke Profielen Optimaliseren. Moedig collega’s aan hun LinkedIn-profielen bij te werken met de huidige rol bij jullie als werkgever en verantwoordelijkheden. Een zorg ervoor dat ze een professionele uitstraling hebben.

Oke. Und jetzt?

Bekruipt je het gevoel: ‘Ai, er is nog heel wat werk bij ons aan de winkel?’
Of beter gezegd: ‘Er liggen dus heel wat kansen om mee aan de slag te gaan!’

Niet willen.
Doen.

Profiel optimalisatie is bijvoorbeeld onderdeel van mijn Incompany LinkedIn training. Alle persoonlijke profielen worden door mij bekeken en iedereen krijgt persoonlijke feedback op zijn profiel.

Wat staat al goed, welke onderdelen missen nog – maar zijn wel essentieel en waar moet het qua opmaak of inhoud anders?

Mijn naam is Herma Westenberg. Eigenaar van Merk je Merk.

Ik help bedrijven en organisaties bij het vergroten en verbeteren van hun zichtbaarheid. Zodat ze beter hun doelgroep vinden en aan zich binden.

Ik geef de Incompany training: Zichtbaar Vakmanschap op LinkedIn.
In 1 dagdeel: een stevige basis met max. 10 collega’s.
Niet hoe je een post maakt en deelt (dat geloof ik wel dat je dat kunt)- wel hoe je ervoor dat dat die post bij je doelgroep op de radar komt!

Stuur mij even een mailtje herma@merkjemerk.nl
Dan stuur ik je de info-sheet over deze training.

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Marktleider in duurzaamheid; hoe zorg je voor maximaal bereik

Jullie zijn leider in de branche wat betreft duurzaamheid. Hoe zorg je voor maximale zichtbaarheid met een onderscheidende profilering? De …

LEES MEER

LinkedIn content check. Hoe maak je meer impact bij je doelgroep?

Als ik naar je laatste 10 geplaatste LinkedIn berichten kijk wat zie ik dan? Een checklist om voor jezelf een …

LEES MEER

Van onzichtbaar naar onmisbaar: Hoe LinkedIn jullie programma’s kan versterken

Als programmamanager is het cruciaal dat jullie toegevoegde waarde duidelijk zichtbaar is voor alle stakeholders en samenwerkingspartners. Het consistent zichtbaar …

LEES MEER