DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK over Contentcreatie voor LINKEDIN!

DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK!

15 Verleidelijke LinkedIn Valentijn tips om het hart van je doelgroep te veroveren

Als Cupido op LinkedIn zou zitten dan:

  1. Zorgt hij dat hij zijn publiek (doelgroep) kent. Precies weet welke behoeften, interesses en pijnpunten ze hebben. Mocht hij het zelf niet precies weten schakelt hij hulp in (collega’s van sales die met de doelgroep aan tafel zitten) of Chat GPT.

  2. Biedt hij waarde qua content: Deelt hij inzichten, tips, best practices en branchetrends die relevant zijn voor zijn doelgroep. Waarbij de doelgroep per bericht zo concreet mogelijk wordt gemaakt. Dus niet voor HR managers, maar voor HR managers in de zorg. Zorgt hij ervoor dat zijn content educatief, informatief of inspirerend is.

  3. Gebruikt hij aantrekkelijke visuals. Afbeeldingen, infographics of video’s toevoegen aan posts om de aandacht te trekken en die de boodschap versterken.

  4. Optimaliseert hij de bedrijfspagina. Zodat de bedrijfspagina alle relevante informatie bevat, waaronder een overtuigende beschrijving, een professionele profielfoto en een banner.

  5. Publiceert hij regelmatig: Consistentie is de sleutel. Is er een contentkalender en publiceert hij regelmatig om zijn publiek betrokken te houden.

  6. Hij promoot werknemersbetrokkenheid. Het aanmoedigen van zijn collega’s om ook content te delen m.b.t. hun functie en waardevolle zaken van de werkvloer. Hun persoonlijke netwerken kunnen het bereik aanzienlijk vergroten.

  7. Gebruikt hij hashtags. Er worden relevante hashtags toegevoegd aan zijn posts om de zichtbaarheid binnen specifieke onderwerpen of doelgroepen te vergroten. Gebruikt hij ook een terugkerende hashtag die gelinkt is aan de eigen organisatie. Zoals bijvoorbeeld #werkenbij[naam]

  8. Interactie met het publiek. Hij reageert op commentaren, beantwoord vragen en neemt deel aan gesprekken. Dit bouwt relaties op en verhoogt de betrokkenheid.

  9. Hij deelt klantverhalen en testimonials. Laat zien hoe de producten of diensten anderen hebben geholpen. Succesverhalen en aanbevelingen bouwen vertrouwen op.

  10. Maakt content die deelbaar is: Creëert content die mensen nuttig vinden en willen delen met hun eigen netwerken. I.p.v. one-site-fits-all en dertien in een dozijn content.

  11. Onderzoekt: Peilt de meningen of voorkeuren van zijn doelgroep met polls om interactie te stimuleren en inzichten te verzamelen. Doet dit niet alleen via LinkedIn maar ook op andere manieren en koppelt hier een waardevolle merci aan voor degene die deelnemen.

  12. Meten = weten: Hij analyseert de prestaties van de posts om te begrijpen wat werkt en past zijn strategie daar waar nodig aan.

  13. LinkedIn in de mix: Zorgt dat ook buiten LinkedIn de bedrijfspagina en persoonlijke profielen onder de aandacht worden gebracht. Voegt een link naar de bedrijfspagina toe aan de website, e-mailsignaturen en andere sociale media-kanalen. Zorgt voor persoonlijke QR-codes om in presentaties te gebruiken voor de collega’s.

  14. Denkt hij als een magazine: Beschouwt de bedrijfspagina als een magazine, waarin een grote variatie is qua vorm en inhoud van content. Video’s, kijkjes achter de schermen, document posts, meerdere foto’s, 1 foto, whitepapers.

  15. Maar is hij bovenal authentiek en transparant: Show them, don’t tell. Hij laat de cultuur en waarden van het bedrijf zien in de content. Mensen verbinden zich eerder met merken die authentiek en transparant zijn.


Dit alles zorgt ervoor dat hij steeds vaker met zijn pijlen raak schiet bij zijn doelgroep.

En daarmee is de missie van Cupido geslaagd: de harten veroveren van zijn doelgroep.

Hoeveel Cupido heb jij in je?

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Hoe zorg je binnen jouw vakgebied voor een sterke profilering op LinkedIn? Als individu of organisatie.

Deze karaktereigenschappen hebben een positieve impact op succesvol LinkedIn inzetten. Voor marketing of het profileren als thought leader binnen je …

LEES MEER

Welke content kan ik als medewerker het beste posten op LinkedIn?

Carin stelde mij de vraag: ‘Welke waardevolle content kan ik als medewerker posten? Ik doe gewoon te weinig met LinkedIn …

LEES MEER

15 Verleidelijke LinkedIn Valentijn tips om het hart van je doelgroep te veroveren

Als Cupido op LinkedIn zou zitten dan: Zorgt hij dat hij zijn publiek (doelgroep) kent. Precies weet welke behoeften, interesses …

LEES MEER

Gratis ebook over contentcreatie