Image
Top
Navigation

Ik Merk ook jouw Merk

MKB | B2B

MerkWaardige Profilering dat is waar ik voor ga!

Dagelijks ondersteun ik bedrijven & organisaties in de B2B branche uit het MKB  bij het delen van hun ‘zakelijk verhaal’. Vol overgave duik ik in ‘hun wereld’. Ik wil zelf beleven, horen en zien wat er dagelijks gebeurt. Wie zijn de gezichten achter het bedrijf. Wie zorgt ervoor dat klanten ambassadeurs worden. Welke problemen worden opgelost en tot welk resultaat leidt dat bij klanten. Deze aanpak kenmerkt mijn ondernemersschap en manier van zakendoen. Oprechte en brede interesse, persoonlijk in gesprek gaan met de mensen van de organisatie. Om deze verhalen te vertalen naar berichten voor social media. En naar concepten voor events voor (potentiele) klanten. Van strategie, tot creatie en uitvoering.

Je gaat het pas zien als je het door hebt.

Wanneer ik bij mijn klanten binnenkom met de bekende grote flap en stapel geeltjes weten ze al hoe laat het is. Tijd om aan de slag te gaan met de creatieve planning voor komende weken. Ik neem de lead, schets de kaders en geef voorbeelden. Ik heb mij gedegen voorbereid en doe suggesties voor thema’s en subthema’s. De structuur die ik visueel maak zorgt ervoor dat het team van commerciele mensen gericht input levert.  Zodat we van brainstorm ook daadwerkelijk tot actie en uitvoering komen. Ik ben een doener en voor mijn klant de terugkerende stok achter de deur. Ik merk dat mijn klanten deze aanpak als zeer prettig ervaren. Het overleg kenmerkt zich als redactie-overleg om samen de creatieve contentplanning te maken.

Mijn visie op marketing; denk van Mensen naar Mensen | M2M

Ik ben van mening dat binnen de B2B branche nog veel winst te behalen valt. De dikke laag stof qua saaiheid moet er nu echt vanaf. Het mag ook een onsje minder serieus. Stop met productgericht zenden en ga klantgericht verbinden. Laat zien wat er binnen die muren gebeurt, laat klanten aan het woord, deel je kennis en inspireer je volgers. Jullie bedrijf letterlijk én figuurlijk een gezicht geven. Dat is mijn uitdaging! Waarbij creativiteit het middel is en niet het doel. Planmatigheid, continuïteit en structuur zijn essentieel.

Meer weten over mij? Lees hier mijn persoonlijk verhaal