Image
Top
Navigation

MedeMerkers

Marketing training: een waardevol event organiseren in het MKB

Verder dan ‘slechts’ goed georganiseerd.
De deuren letterlijk openen van jullie bedrijf door het organiseren van het Business Event is een uitgelezen mogelijkheid om (nieuwe) klanten en partners aan je te binden. Maar dat gebeurt niet zomaar, daarvoor is in het voortraject werk aan de winkel. Dat begint niet met het regelen van de catering en een ‘leuke’ spreker. Je wilt namelijk dat het Business Event bijdraagt aan een positief imago, investeren in duurzame relaties en behalen van de commerciële doelstellingen.

Hoe je dat aanpakt en welke strategische stappen je moet doorlopen om een waardevol Business Event te organiseren. Dat leer ik je in deze training.

Meer structuur en planmatigheid in de marketing rondom het Business Event.
De vele to-do’s beheersen vaak jouw dag; de overvolle agenda, onderweg naar klanten.
Mails die wachten op antwoord. Offertes maken, Brandjes blussen. Overleg met partners. Je vliegt van hot naar her. Je hebt dingen uitgeprobeerd, maar met wisselend of weinig succes.
Je wilt van alle losse flodders naar structuur en continuïteit.

Je weet als ondernemer dat zichtbaarheid essentieel is.
Dat je bij (potentiele) bezoekers en partners regelmatig op de radar moet blijven. Niet alleen online maar ook face to face. Ideeën zijn er best. Maar waar haal je de tijd vandaag? Een praktisch, uitvoerbaar plan zou je hier zeker bij helpen.

Aan de andere kant kan de creativiteit ook een boost gebruiken.
De berichten die jullie online in de social media plaatsen zijn oké, maar niet top. Je vraagt je af welke tips en tricks er zijn om meer succes te boeken.

Als je jezelf hierin herkent dat is deze training hetgeen je nodig hebt.
Ik help je bij een structurele en continue MerkWaardige Profilering vooraf, tijdens en na het Business Event. Zodat je klanten vindt en klanten bindt.

Wat komt aan bod?

  • Impact:
    • Hoe zorg je voor de juiste beleving en betrokkenheid van jouw (potentiele) bezoeker en partners.
  • Creatie:
    • Aandacht voor het totaal-concept en inhoudelijke invulling zorgt voor de juiste profilering. Hoe maak je dit onderscheidend vermogen zichtbaar.
  • Haalbaarheid:
    • Welke slimme samenwerkingen kun je maken. Welke zaken moet wanneer op orde zijn om ook het geplande succes te halen.
  • Productie:
    • Het maken van plan de campagne. Geen tijd? Kies voor PRioriteit!
  • Marketing en content:
    • PR is niet twee keer een bericht op social media delen ‘kom je ook’ of een éénmalige mailing naar 300 adressen. Maar het vraagt een planning vooraf met waardevolle informatie die gedeeld gaat worden. Daarnaast is de groep die je voor ogen hebt vele malen groter dan de groep die daadwerkelijk komt. Hoe houd je connectie met deze grotere groep geïnteresseerden?
    • Follow up:
      • The day after is vooraf al bepaald. Welke acties worden na het even gedaan en door wie. Voorbereiding en planning zijn hierbij essentieel.

Naast LinkedIn wordt er verbinding gelegd met de inzet van de andere marketingactiviteiten die bijdragen aan de commerciële doelstellingen. Zodat er één geheel is wat betreft de sales & marketing en de verschillende acties elkaar versterken. Hetgeen zorgt voor een krachtige en positieve profilering bij jouw doelgroep.

Twijfel je nog? Lees dan even verder!

  • Je hebt een persoonlijk LinkedIn profiel aangemaakt en af en toe deel je een bericht of geef je iemand een like. Maar structuur zit er niet in en je vraagt je af wat het oplevert.
  • Je ziet berichten van anderen langskomen; selfies, veel reclame en veel van hetzelfde, spelfouten of slechte foto’s. Dat is niet hoe jij je wilt profileren en zaken doen.
  • Je weet op zich wel hoe je een bericht moet plaatsen en een foto bijvoegen lukt ook nog. Maar je vraagt je af of je er op deze manier alles uithaalt. Tijd om je er eens goed in te verdiepen heb je vaak niet.
  • Je vindt jezelf niet echt een schrijver of creatief brein. Je zit liever bij die (potentiele) klant aan tafel of bent bezig met al het dagelijkse werk.
  • Zelf heb je de kennis en tijd niet om een plan te maken voor structurele profilering.

Met jarenlange ervaring in het onderwijs en bedrijfsleven weet ik groepen mensen actief te informeren en inspireren. Zodat ze met een goed gevulde rugzak zelf aan de slag kunnen.

Goed om te weten:

  • Duur van de training 3 uur, op jullie locatie.
  • Investering: € 495,- excl. 21% BTW