Image
Top
Navigation

Strategische sessie: positionering & profilering

MKB

Je weet als ondernemer dat zichtbaarheid essentieel is.
Dat je bij (potentiele) klanten regelmatig op de radar moet blijven. Niet alleen online maar ook face to face. Goede content en interactie met je doelgroep zijn belangrijke sleutels tot succes. Maar om je daar goed in te verdiepen, dat vraagt nogal tijd en die heb je als ondernemer vaak niet. En eerlijk is eerlijk, je zit het liefst met de klant aan tafel of bent bezig met je vakgebied.

Een praktisch, uitvoerbaar plan zou je zeker helpen. Als je jezelf hierin herkent dan is de strategische sessie ‘je (ken)merk meer zichtbaar’ hetgeen je nodig hebt.

Meer structuur en planmatigheid in de marketing.
De vele to-do’s beheersen vaak je dag; de overvolle agenda, onderweg naar klanten.
Mails die wachten op antwoord. Offertes maken, Brandjes blussen. Overleg met partners. Je vliegt vaak van hot naar her. Je hebt dingen online uitgeprobeerd, je plaatst berichten op Facebook, linkt met de mensen die je in het werkveld tegenkomt, een betaalde advertentie of mond tot mond reclame. Dit alles heeft wisselend succes. Je wilt van alle losse flodders naar structuur, continuïteit en meer resultaat met je marketing.

Zelf zie je vaak niet waar je het anders, slimmer of beter kunt aanpakken.

Kracht van planmatigheid
De kracht van continuïteit is de sleutel tot jouw succes. Het gaat er niet om dat je in één keer heel veel doet, maar dat er regelmaat en structuur in je acties zit. Het verschil tussen van alles willen, af en toe iets aan marketing doen en succesvol zichtbaar zijn. Bovendien is kennis en inzicht essentieel; welke marketingacties zijn voor jou waardevol en waar kun je beter geen tijd en geld in investeren.

Onweerstaanbaar zijn voor (nieuwe) klanten. Dat is wat je wil!
Dat zou voor de zichtbaarheid, profilering én de commerciële doelstellingen die je wilt halen een heerlijk en gewenst effect zijn. Maar wellicht vind je jezelf niet echt een creatief brein of schrijver.

Wat komt aan bod:

  • Een strategische sessie waarbij ik jouw positionering en profilering in beeld breng. De koers met concrete marketingacties werk ik voor jou in een helder overzicht uit. Zodat het je inzicht geef waar online en offline kansen liggen en mogelijkheden om je sterker te profileren. En welke acties je meteen kunt ondernemen.
  • Zodat je als ondernemer leert hoe je op een waardevolle manier structureel zichtbaar bent bij jouw doelgroep. Welke tips en tricks er zijn voor (social)media om meer succes te boeken. Waarbij concreet gewerkt wordt aan een aantal berichten over een specifiek evenement, product of dienst, zodat dit meer onder de aandacht komt bij jouw doelgroep.
  • Een structurele en continue MerkWaardige Profilering binnen je online en offline kanalen.
    Daarmee de zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten, zodat je klanten vindt en klanten bindt.
  • Je ontvangt na de training (binnen 3 werkdagen) een praktische ‘routekaart’ waar alle acties precies opstaan, zodat je er daadwerkelijk mee aan de slag kunt.
  • Aanvulling, is er na deze sessie behoefte aan het maken (schrijven) van content? Dan maken we daar samen afspraken over in welke vorm (bijvoorbeeld voor de socials, blog, nieuwsbrief, etc.), frequentie en aanvullende zaken (foto en/of video).

De kracht van marketing en sales samen:
Er wordt gekeken naar het totaal van alle marketing- en salesactiviteiten (online en offline) die bijdragen aan de commerciële doelstellingen. Zodat er één geheel is en de verschillende acties elkaar versterken. Hetgeen zorgt voor een krachtige en positieve profilering bij jouw doelgroep.

De kracht van Herma:
Met jarenlange ervaring in het onderwijs en bedrijfsleven weet ik groepen mensen actief te informeren en inspireren. Zodat ze met een goed gevulde rugzak zelf aan de slag kunnen.

Dat zorgt ervoor dat:

  • Je op een waardevolle manier zichtbaar bent
  • Je rol als expert binnen jouw branche verstevigt
  • Je relaties met klanten en partners onderhoudt
  • Ambassadeurs creëert en leads genereert
  • Incompany training.
  • Eén dagdeel van 4 uur.
  • Datum en tijdstip wordt samen afgesproken.
  • Investering: € 795,- (1 factuur) excl. reiskosten/tijd.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW.