Moet je als medewerker nou wel of niet iets met LinkedIn?
Dat is toch meer iets voor werkzoekenden? Allemaal vacatures.
Veel gehoorde opmerkingen. Maar met name de openingszin: ‘moet ik er nou wel of niet iets mee’ hoor ik steeds vaker.
Tijden veranderen en ook de manier waarop medewerkers met hun werk bezig zijn, de nieuwe of andere stappen die ze wellicht willen zetten in hun carrière.
Met 1 knop en 1 scroll op socials hebben we toegang tot de werkzaamheden van 1000-en andere mensen.
We zien berichten van projectleiders die trots zijn op de projecten die ze opleveren.
Verhalen van ondernemers die zakelijke uitdagingen ombuigen tot nieuwe kansen.
Mijlpalen in beeld van jubilerende medewerkers, nieuwe jobs of studenten die hun stage starten.
Degenen die consistent hun connecties meenemen in hun reis als werkende zetten zichzelf positief in de kijker.
Bij partners waarmee ze samenwerken, bij (toekomstige) collega’s van andere bedrijven of organisaties, zodat ze voor zichzelf veel meer kansen creëren.
Het statische CV dat in een WORD tabelletje is opgemaakt heeft plaatsgemaakt voor het dynamische portfolio dat LinkedIn biedt.
Maar waar een CV 1-richtingsverkeer heeft, is LinkedIn een social media platform.
Waardoor jezelf regie neemt over het in contact komen met mensen die voor jou van betekenis zijn.
LinkedIn pas inzetten als echt nood aan de man is, is eeuwig zonde. En is de kans op succes natuurlijk veel kleiner, dan wanneer je daarvoor ook al aandacht had voor online zichtbaarheid.
Zichtbaar Vakmanschap op LinkedIn.
Zoals een van de deelnemers aan mijn training zo goed wist te verwoorden:
“Ik zie dat mensen op LinkedIn op een goede manier zichtbaar maken wat ze doen, waarmee ze bezig zijn, wat ze belangrijk vinden, soms ook hoe ze denken over zaken. Op die manier brengen ze hun ideeën, hun werk en ook hun organisatie goed voor het voetlicht.”
Ook jij en jouw medewerkers hebben zaken te melden die voor anderen van betekenis zijn. Waarmee ze zichzelf sterk weten te profileren. Om connecties veel beter aan je te binden en interessante mensen weet te vinden.
Medewerkers ervaren vaak wel koudwatervrees, ze vinden het spannend.
“Wat moet ik er dan opzetten? Wat ziet iedereen van mij? Hoe bereik ik dan bepaalde mensen?”
Herkenbare vragen.
Medewerkers hebben dus hulp nodig zodat ze geïnformeerd, geïnspireerd en geactiveerd worden. Als werkgever daarin faciliteren geeft medewerkers het vertrouwen om daadwerkelijk aan de slag te gaan.
Maak zichtbaar wat je mogelijk maakt.
Ik help bedrijven en organisaties bij het vergroten van hun zichtbaarheid met content die het waard is om te delen, om op de radar te komen en te blijven bij een sterk netwerk.
Weten welke kansen er voor jullie bedrijf liggen?
Maak een vrijblijvende afspraak.
Ik laat je in een half uur 1 op 1 zien wat voor jullie de mogelijkheden zijn.
En geef je meteen praktische tips die je morgen al kunt toepassen
Last but not least
Op donderdag 11 november aanstaande geef ik een gratis online masterclass:
“De 5 ingrediënten die bijdragen aan een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina”
Goed om te weten:
- Ik geef twee rondes: 10.00-11.00uur en van 20.00-21.00uur
- Deelname is gratis en gaat dus online (je ontvangt een ZOOM-deelname link).
- Donderdag 11 november
- De 10 DO’s & DONT’s voor een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina