“Hoe zorg ik dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?”
Oude vormen van reclame, maken in sneltreinvaart plaats voor nieuwe manieren om de doelgroep te bereiken. Het uiteindelijke doel, op de radar komen en blijven bij je doelgroep, is niet veranderd, de manier om dit te bereiken wel.
Mijn naam is Herma Westenberg, eigenaar van Merk je Merk. Ik help ondernemers in het MKB met het vergroten van hun zichtbaarheid; zodat ze meer klanten vinden & beter klanten binden. Dat doe ik middels de Incompany LinkedIn teamtraining: Zichtbaar Vakmanschap.
Na de training weten de deelnemers hoe ze hun Merkverhaal vertalen in waardevolle content op LinkedIn, krijgt hun profiel de update die noodzakelijk is, de feiten en weetjes over het LinkedIn algoritme en gebruiken ze LinkedIn als marketing en salesmiddel in combinatie met hun andere marketing- en salesactiviteiten. Waardoor ze op de langere termijn meer impact maken.
De technologie om ons heen maakt ons leven in een rap tempo efficiënter, makkelijker of sneller. Dat heeft grote impact op bedrijven en organisaties en zo ook voor marketing en sales. Data Driven Marketing heeft oneindig veel mogelijkheden. Er is echter één ding wat geen computer of software-systeem ooit kan vervangen: de menselijke verbinding.
Wat werd de afgelopen maanden het meest gemist?
Juist! Dat praatje met je collega’s bij het koffiezetapparaat.
De small talk bij een klant. Die spontane brainstorm op kantoor.
De lunchwandeling met collega’s.
De menselijke verbinding in het zaken doen, het werken met collega’s. Iets wat geen scherm, computer of andere kunstmatige intelligentie ooit zal kunnen overnemen.
Goud voor een waardevolle online profilering; zoals bijvoorbeeld op een social media kanaal als LinkedIn.
We denken dat als we maar alle technische toeters en bellen kennen, het succes vanzelf komt.
Niets is minder waar, ‘het feest’ begint dan eigenlijk pas. Sterker nog, je hoeft echt niet alle features, knoppen en functionaliteiten te kennen om als ondernemer of in gezamenlijkheid met het bedrijf, succesvol op LinkedIn te zijn.
Drie essentiële acties die wel aan een succesvolle (bedrijfs)pagina op LinkedIn bijdragen:
- Waardevolle content delen.
- Je netwerk uitbreiden.
- Je netwerk onderhouden.
Maar wel gericht op de doelgroep die jij wilt bereiken. Geen geroeptoeter in de rondte.
In alle marketing- en salesacties die je doet is er maar één ding dat de hoofdrol moet spelen.
Mensen doen het liefst zaken met Mensen!
Laat de menselijke verbinding zien in de content die je deelt.
In plaats van stockfoto’s de echte beelden van kijkjes achter de schermen.
In de nieuwe connecties die je aangaat.
In plaats van met Jan en Alleman linken, gericht keuzes maken.
In het onderhouden van je netwerk.
In plaats van kwantiteit gaan voor kwaliteit en met de mensen waarmee je gelinkt bent een waardevolle relatie opbouwen.
Dat geldt niet alleen online, maar begint 9 van de 10 keer offline.
Online geef je het ‘slechts’ een enorme boost qua bereikbaarheid.
Ik help bedrijven en organisaties bij het vergroten van hun zichtbaarheid met content die het waard is om te delen, om op de radar te komen en te blijven bij een sterk netwerk.
Weten welke kansen er voor jullie bedrijf liggen?
Maak een vrijblijvende afspraak.
Ik laat je in een half uur 1 op 1 zien wat voor jullie de mogelijkheden zijn.
En geef je meteen praktische tips die je morgen al kunt toepassen
Last but not least
Op donderdag 11 november aanstaande geef ik een gratis online masterclass:
“De 5 ingrediënten die bijdragen aan een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina”
Goed om te weten:
- Ik geef twee rondes: 10.00-11.00uur en van 20.00-21.00uur
- Deelname is gratis en gaat dus online (je ontvangt een ZOOM-deelname link).
- Donderdag 11 november
- De 5 ingrediënten die bijdragen aan een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina