“Hoe scoren we beter met onze bedrijfspagina op LinkedIn Herma?”
We begrijpen allemaal dat met meer vissen in de vijver er een grotere kans is op ‘een vangst’.
Moet je wel de juiste vissen in je vijver hebben. Want als je een lekker visje voor de BBQ zoekt heb je niet veel aan een goudvis-vangst zeg maar. En kleine guppies zijn ook niet ideaal voor je vangst.
Tot zover de vis-metafoor.
De link naar LinkedIn.
Je kunt wel veel volgers op je LinkedIn bedrijfspagina hebben, als 80% niet je doelgroep is dan is een groot aantal volgers niet veel waard.
‘Volgers’ betekenen in eerste instantie, je bent (op de een of andere manier) van toegevoegde waarde geweest en in ruil daarvoor heeft iemand op de volg-button geklikt om op de hoogte te blijven van de updates van jouw bedrijfpagina.
By the way. Niet al je volgers zien altijd alle berichten die je deelt op de bedrijfspagina. Het ligt er maar net aan hoe actief jouw volger is. Maar dat terzijde en voer voor een ander artikel.
Een volger is pas de eerste stap tot meer ‘connectie’.
Je vraagt iemand ook niet ten huwelijk op een eerste date.
Oftewel die volger is een guppie, die eerst nog moet groeien om er een potentiële klant van te maken.
· Content wellicht specifiek voor zijn/haar branche. Een apart blog bijvoorbeeld.
· De accountmanager die middels persoonlijk profiel connect met ‘de volger’.
Het proces van ‘klik naar klant’ gaat dus over een langere periode en vraagt meerdere acties.
- Degene die beheerder is van de bedrijfspagina kan (100 per maand) van zijn of haar eigen connecties uitnodigen om de bedrijfspagina te volgen.
- Gluren, loeren, kijken. We houden ervan: lekker even ‘smoelen kijken’. Deel regelmatig kijkjes achter de schermen met beelden (foto en/of video) van mensen die ook echt bij jullie werken. En nee, dat zijn géén stockfoto’s! Wanneer medewerkers een reactie posten op deze berichten geeft dit de zichtbaarheid van de bedrijfspagina een boost.
- Actueel, trends, laatste nieuws. Berichten vanuit jullie branche en expertise. Zodat volgers content zien die het waard is om te delen. En nee, dat is niet klakkeloos andermans berichten delen. Werk aan een sterk (EIGEN) Merk en vertel je eigen verhaal, eventueel geïnspireerd door….
- Hashtags. Door content af te sluiten met een specifieke # kan content teruggevonden worden. Plaats je bijvoorbeeld regelmatig vacatures, gebruik dan een eigen #, waardoor je deze berichten bundelt. Bijvoorbeeld #werkenbijwestenberg
- Je huidige vijver. Scan eens langs de lijst van je huidige ‘volgers’, bij wie kun je eens zelf subtiel een hengeltje uitgooien voor meer connectie, een next step om te kijken of jullie zaken kunnen doen?
- Slim helpend handje. Zorg dat jullie icoontjes van de socials ook op jullie andere communicatie-uitingen extra zichtbaar zijn. Dus bijvoorbeeld in de emailhandtekening van jullie medewerkers met iets van een rood pijltje naar het LinkedIn-icoontje en meteen door-klikbaar zodat het ook opvalt en makkelijk is te connecten / volgen.
Last but not least.
Voor wie in jouw netwerk is mijn gratis online masterclass:
“de 10 DO’s & DONT’s die bijdragen aan een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina” interessant?
Tip hem of haar om zich aan te melden.
Donderdag 27 mei aanstaande. Zie ik jou ook?!
?? Op mijn website www.merkjemerk.nl bij [ gratis webinar ] vind je alle info op een rij en kun je je meteen aanmelden.
Of klik meteen hier
Goed om te weten:
- Ik geef twee rondes: 10.00-11.00uur en van 13.00-14.00uur
- Deelname is gratis en gaat dus online (ZOOM).
- Donderdag 27 mei.
- De 10 DO’s & DONT’s voor een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina