DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK over Contentcreatie voor LINKEDIN!

DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK!

Vrouwen op LinkedIn

Powerrrr to the Women! Verplichte kost voor mannen èn voor vrouwen die iedere dag hun mannetje staan.
Wil je het verhaal achter deze foto weten? Over een taart voor een ‘oude taart’, stuur mij een mailtje dan weet je er alles van.

Op maandag 8 maart jl. was het Internationale Vrouwendag. Op deze dag staan we wereldwijd stil bij de rechten van vrouwen. ‘Vrouwen en mannen in hebben in Nederland in theorie dezelfde rechten, maar hun positie is vaak niet gelijk.’ www.mensenrechten.nl

Invloed met Impact

Dit jaar is het thema van Internationale Vrouwendag: ‘Invloed met Impact’. Een thema dat positiviteit uit dient te stralen. Omdenken in een pure vorm. Niet in problemen denken maar in kansen, uitdagingen en mogelijkheden. Invloed met Impact is het nieuwe verhaal. Het is onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om de wereld een beetje mooier te kleuren maar dan op een positieve manier.’

Vrouwen die zichtbaar hun mannetje staan

Ik denk dat dit thema een krachtige en prachtige kapstok is om je als bedrijf of organisatie te onderscheiden van collega bedrijven. Maak zichtbaar welke vrouwelijke medewerkers steeds weer van grote toegevoegde waarde zijn voor jullie klanten en strategische partners. Dagelijks hun mannetje staan.

Ik krijg wekelijks de vraag: ‘Herma, hoe zorgen we dat ons bedrijf meer zichtbaar wordt op LinkedIn. Dat de berichten op onze social media kanalen een groter bereik krijgen en meer mensen ons gaan volgen.’

MensenWerk

Het antwoord daarop is: minder reclame, meer MensenWerk laten zien. In dit geval: VrouwenWerk. En nee, dat bedoel ik niet stereotype.

Laat dames bij jullie in het bedrijf een van de haakjes zijn om hiermee aan de slag te gaan. Zorg dat er een mooie foto is en vertel erover op LinkedIn.

  • Wie zijn die stille krachten die goud waard zijn.
  • De linker en/of rechterhand van de directie.
  • Dames van de binnendienst, op kantoor, aan de receptie, in de productie, op de weg of achter de schermen, etc.

De dames die zelf niet op de voorgrond willen, maar als ze er een dag niet zijn meteen worden gemist.

Voordat je nu begint te ‘steigeren’ … ‘Ja maar, zo stereotype willen we dat niet benadrukken’. Het zijn maar voorbeelden, don’t worry.

Vrouwen-campagne

Bovenstaande inspiratie geldt om je creatief verder te laten denken om de vrouwen bij jullie in de organisatie zichtbaar te maken, zonder daar een meteen een ‘stempel’ op te zetten. Maak er een rode draad van, door bijvoorbeeld maandelijks 2 vrouwelijke collega’s op LinkedIn in het zonnetje te zetten. Vertel over hun kwaliteiten, waarom ze zo van waarde zijn en de positieve reacties van klanten.

Bovendien zijn er jaarlijks meer vrouw-gerelateerde dagen en events, waar je op kunt aanhaken en daar op LinkedIn aandacht aan besteden. Zoals bijvoorbeeld ‘Girlsday’. Tijdens Girlsday openen door heel Nederland bèta-, technische, ICT-bedrijven én technische of ICT-afdelingen van bedrijven hun deuren.

Wil je dat ik even meekijk:

  • Welke content voor jullie bedrijf slim is om te delen vanuit dit thema?
  • Hoe je ervoor zorgt dat je het bereik van deze berichten -tig keer vergroot op LinkedIn?
  • Hoe je deze berichten slim, zonder heel veel tijd kwijt te zijn, kunt voorbereiden.
  • Hoe je deze berichten strategisch slim kiest.

Plan dan een half uurtje met mij in. kost je niks. Geeft je wel veel inzicht in waar voor jullie kansen & mogelijkheden liggen.
Doen we gewoon online, via ZOOM. Of Teams als je dat liever wilt.
Plan hier jouw 1 op 1 met mij. Speciaal voor MKB ondernemers en marketeers. Bied ik je dus gratis aan!

P.S.

Op dinsdag 23 maart aanstaande geef ik de gratis online Masterclass: ‘Een succesvolle LinkedIn (bedrijfs)pagina. Je kunt om 10.00uur of om 13.00uur deelnemen.
Hier vind je alle info & kun je je snel en makkelijk aanmelden.

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Als het zo moet dan stop ik ermee!

Je mag best weten dat ik me af en toe een elastiekje voel. De meeste tijd zit ik heerlijk comfortabel …

LEES MEER

Misschien zit het wel in mijn karakter maar ik heb mijn hele leven nooit de behoefte gehad om met zoveel …

LEES MEER

Hoe zorg ik ervoor dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?

“Hoe zorg ik dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?” Oude vormen van reclame, maken in sneltreinvaart plaats voor …

LEES MEER

Meer klanten vinden en
beter klanten binden?

Schrijf je dan nu in voor jouw wekelijkse gratis portie inspiratie over ‘focus op klanten’.

Je ontvangt tips en inspiratie over o.a.

  • Hoe je meer impact maakt met de berichten die je in social media deelt.
  • Hoe je structureel werkt aan het vergroten van je zichtbaarheid.
  • Praktijkvoorbeelden (leren van succesverhalen).

Gratis ebook over contentcreatie