DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK over Contentcreatie voor LINKEDIN!

DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK!

LinkedIn werkt voor ons niet.

We posten regelmatig toffe berichten op onze LinkedIn bedrijfspagina maar het resultaat is bedroevend. Volgens mij kunnen we onze tijd & energie beter in andere zaken qua marketing & sales besteden. Hoe denk jij hierover Herma?

Een terechte vraag.

Want je besteedt tijd en aandacht aan het maken van een goede tekst. Ook het beeld erbij is passend en aantrekkelijk. En dan is het flink zuur wanneer het bereik dan niet is wat je wil.

Wat gaat hier verkeerd?

Mensen doen zaken met mensen.
Niet met jullie logo, website, flyer of ander design-materiaal.

Uiteindelijk kun je al die zaken erom heen terug brengen naar ‘van mens tot mens’.

Hoe zit dat? Want zijn die andere zaken dan niet belangrijk? Die moeten toch ook op orde zijn?

Het stuk ‘Mensen doen zaken met mensen’ wordt bijvoorbeeld duidelijk wanneer er ‘gedoe’ is.

Wanneer iets niet werkt, wil je klant zijn verhaal kunnen doen en hoe groter of urgenter het probleem, hoe groter de wens (bijna eis) om iemand persoonlijk te spreken.

Sterker nog; wanneer de (potentiele) klant het gevoel heeft dat er niemand is die naar hem luistert, zal de kans zeer aannemelijk zijn dat hij op zoek gaat naar een partij waar hij wel gehoord wordt.

Denk maar aan de chat-functie die veel grote organisaties op dit moment hebben.
Die als automation draait op vooraf ingestelde vragen & antwoorden. En je dus met een robot communiceert in plaats van een echt mens.

Om de gordijnen in te gaan als die “Alex of Anne” totaal de verkeerde antwoorden op jouw vragen geeft.

Welke les kun je leren ten aanzien van de begin vraagstelling: de berichten op onze bedrijfspagina hebben zo’n laag bereik?

LinkedIn wil het ‘van mens tot mens zaken doen’ benadrukken. En geven berichten die door persoonlijke profielen worden gedeeld voorrang in de tijdlijn dan berichten die door een bedrijfspagina worden gepost. Waar bovendien vaak ook nog een hoog reclame-gehalte zit in de berichten die gepost worden.

Door medewerkers genoeg vaardigheden bij te brengen om middels hun persoonlijke profiel het bedrijf of de organisatie op LinkedIn positief zichtbaar te maken, boek je de meeste winst.

Heeft het posten vanaf een bedrijfspagina dan helemaal geen zin?
Zijn die berichten per definitie gedoemd te mislukken.
Zeer zeker niet!

Er zijn legio voorbeelden van berichten van bedrijfspagina’s die het super goed doen.
Het bericht over chirurg Sanne en de stoma-pop van het RadboudUMC is een pareltje. Waarom dit bericht het super goed deed, dat is voer voor een volgend artikel ?.

Maar geef het inzetten van de medewerkers dus prioriteit.
Maak van medewerkers medemerkers.

In mijn training ‘Werken aan een sterk Merk op LinkedIn’ bestaan de deelnemers dan ook niet alleen uit marketing. Ook sales, projectleiders en bijvoorbeeld medewerkers van de binnendienst of management ondersteuning.

Deze training geef ik inmiddels volledig online en ik begeleid, enthousiasmeer jullie als team om LinkedIn (ieder op eigen niveau) in te zetten als marketingtool. Het is een gevarieerde mix van kennis & praktijk.

Hier lees je precies wat de training inhoudt, wat je kunt verwachten en de resultaten.

Ik merk ook graag jouw merk.

P.s.

Mijn gratis online masterclass ‘Een succesvolle LinkedIn pagina’ van februari was weer een succes.
Kon je er niet bij zijn of heb je het gewoon gemist? Goed nieuws!

Dinsdag 23 maart staat de volgende gepland.
Check hier de info, tijden en aanmelden.

 

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Als het zo moet dan stop ik ermee!

Je mag best weten dat ik me af en toe een elastiekje voel. De meeste tijd zit ik heerlijk comfortabel …

LEES MEER

Misschien zit het wel in mijn karakter maar ik heb mijn hele leven nooit de behoefte gehad om met zoveel …

LEES MEER

Hoe zorg ik ervoor dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?

“Hoe zorg ik dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?” Oude vormen van reclame, maken in sneltreinvaart plaats voor …

LEES MEER

Meer klanten vinden en
beter klanten binden?

Schrijf je dan nu in voor jouw wekelijkse gratis portie inspiratie over ‘focus op klanten’.

Je ontvangt tips en inspiratie over o.a.

  • Hoe je meer impact maakt met de berichten die je in social media deelt.
  • Hoe je structureel werkt aan het vergroten van je zichtbaarheid.
  • Praktijkvoorbeelden (leren van succesverhalen).

Gratis ebook over contentcreatie