DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK over Contentcreatie voor LINKEDIN!

DOWNLOAD MIJN GRATIS EBOOK!

Goud voor je sales!

Ai, zo hadden we er nog niet naar gekeken.
Nee, dat vragen we eigenlijk nooit meer.
Je wilt ergens uiteten. Wat check je?!
Je zoekt een overnachting in een hotel, B&B of Airbnb. Wat check je?!
Je bent op zoek naar een schilder of stukadoor. Aan wie vraag je of wat check je?!
In de dagdagelijkse wereld checken we voortdurend ervaringen van anderen die ons voldoende vertrouwen geven om ergens meer info te vragen of daadwerkelijk te kopen. Menig website of online platform is er dan ook groot mee geworden.

We gaan niet meer voor gebakken-lucht-verkoop.
Checken steeds vaker eerst (online) referenties en we gaan met name te rade bij mensen die we al vertrouwen of (voor een deel) op ons lijken, dan wel waarmee we een gedeelde liefde, pijn of verlangen mee hebben.
Communities in al hun vormen, groottes en verschijningsvormen zijn sterk groeiend.

Wat doen jullie met bovenstaand gegeven?
Hoe zorgen jullie dat de doelgroep klanten de ervaringen en resultaten van jullie huidige (meer dan) tevreden klanten online kunnen zien? Voordat jij een potentiële klant op je radar hebt, heeft hij jullie online al lang en breed gecheckt!

Het vragen van referenties is meestal een vast onderdeel wanneer de website aangepakt wordt. Maar eenmaal dit mooie lijstje van een handvol klantervaringen op de site en het blijft daarna stil. De maanden en jaren daarna komen er nauwelijks nieuwe referenties bij.

Eeuwig zonde!

Soms is het nog erger gesteld. Dan zijn ‘slechts’ de logo’s van de klanten terug te zien op de website. Mensen doen zaken met mensen en niet met een logo…

Hoe dan wel?
Maak aan het eind van ieder kwartaal de balans op; welke 3 klanten vragen wij om een referentie?

Hoe kies je?
Die keuze is aan jou. Op basis van het resultaat, een klant met een sterk netwerk, een klant die in een branche zit waar jij juist in wil groeien, of omdat deze klant het om welke reden dan ook verdient.

Wat vraag je?
Antwoorden als ‘een prettige samenwerking en we zijn trots op het resultaat’ is categorie ‘je-kunt-er-net-niks-mee’. Stuur zelf in de antwoorden door zelf richting te geven. Bijvoorbeeld: ‘Wat is er nu anders, beter geregeld dan voor onze samenwerking?’

Kers op de taart.
Zorg dat er een sprekende foto is waar de klant (of samen) op staat.
.

“Bij de opleiding Facility Management Zuyd Hogeschool brengen we de studenten het liefst zo dicht mogelijk bij het werkveld. Het voeren van een accountgesprek met een marketingcommunicatie professional is daar een voorbeeld van.

Herma bleek de perfecte match!

Studenten leren van Herma wat er komt kijken bij marketingcommunicatie vooraf tijdens en na een te organiseren event. Mooi om te zien hoe Herma onze studenten als young professionals beschouwt en daarbij goede tips en adviezen geeft waarmee zij weer verder kunnen.

Niet onbelangrijk is dat zij een prettige sfeer weet te creëren in de gesprekken waardoor beide partijen samen tot mooie oplossingen konden komen, maar waar ook ruimte was voor een kritische kijk. Daarbij werkt haar enthousiasme en positiviteit erg aanstekelijk.”

Suzanne Zanetti en Inge Rijnders | Zuyd Hogeschool

Maximale resultaten.

  • Uiteraard krijgt deze referentie een plek op de website.
  • Maar deel deze eveneens op jullie LinkedIn bedrijfspagina en op de persoonlijke profielen van de medewerkers die betrokken zijn bij deze klant (de accountmanager, een projectleider, etc.)
  • Tenslotte, in je nieuwsbrief.
  • Wil je het helemaal goed doen. Voor welke branches of functies is deze referentie waardevol? Maak deze referentie onderdeel van een uitgebreider blog en stuur deze naar specifieke mensen in je netwerk of nieuwsbrief ontvangers.
Voorbeeld:
Je verkoopt deuren.
Je ontvangt een referentie van een basisschool.
Je maakt een blog over de 5 meest voorkomende ongelukken met deuren bij kinderen.
De referentie verwerk je in dit blog of komt aan het einde.
Deze blog (of maak er een nieuwsbrief van) stuur je specifiek naar bedrijven of organisaties waar kinderen eindgebruiker zijn (scholen, kinderopvang, kinderafdeling in ziekenhuis, logopedisten, tandartsen, etc.). Check in je bestaande mailinglist en je netwerk.
Check op LinkedIn (1e of 2e graads netwerk) een 10-tal potentiële klanten waar deze info ook waardevol voor is en tip ze erover.
Creëer medemerkers in plaats van medewerkers.
In principe kun je nu een eind zelf op weg.
Dit structureel doen en volhouden vraagt echter om meer.

Collega’s die onvoldoende meewerken, klanten die niet reageren, een foto die niet klopt… hobbels die maken dat je het toch niet volhoudt.

Hulp om die hobbels beter te nemen, dat zetje en het inzicht hoe je het wel slim en succesvol aanpakt,

die bied ik je graag:

 

  • 30 minuten middels videobellen met mij geeft je inzicht waar voor jullie team (sales, marketing, projectleiders) de kansen en mogelijkheden liggen.
  • Ik geef je direct 2 persoonlijke tips op basis van jullie zichtbaarheid op LinkedIn waar je meteen mee aan de slag kunt.
  • Waarom videobellen? Omdat ik face to face de meeste impact mee maak en voor jou dus de beste resultaten boek.
  • Die 30 minuten bied ik je kosteloos aan.
Plan nu meteen een afspraak met mij in: herma@merkjemerk.nl

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Als het zo moet dan stop ik ermee!

Je mag best weten dat ik me af en toe een elastiekje voel. De meeste tijd zit ik heerlijk comfortabel …

LEES MEER

Misschien zit het wel in mijn karakter maar ik heb mijn hele leven nooit de behoefte gehad om met zoveel …

LEES MEER

Hoe zorg ik ervoor dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?

“Hoe zorg ik dat meer mensen weten wat we mogelijk maken?” Oude vormen van reclame, maken in sneltreinvaart plaats voor …

LEES MEER

Beter de doelgroep vinden en
beter aan je binden?

Ontvang gratis tips & inzichten hoe je LinkedIn succesvoller als marketing- en salesmiddel inzet.

Je ontvangt tips en inspiratie over o.a.

  • Hoe je met jouw berichten op LinkedIn beter de doelgroep bereikt.
  • Hoe je het bereik van je berichten op LinkedIn vergroot.
  • Wat überhaupt de do’s and don’s zijn op LinkedIn (algoritme, functionaliteiten en techniek).

Gratis ebook over contentcreatie