Maak van je medewerkers, MEDEMERKERS. Jouw medewerkers maken het iedere dag waar voor de klanten en zijn (zeker in het MKB) vaak letterlijk 1 op 1 het gezicht voor de klant. Iedereen binnen het bedrijf met klantcontact (receptionist, monteurs, servicedesk) is daarom interessant en inspirerend om bij de contentcreatie voor de socials (of nieuwsbrief, blog op je website) te betrekken.
Zij horen, zien en weten precies wat de klant bezighoudt. De vragen die ze hebben en waar hij mee geholpen wil worden.
Niet vanachter een laptop door marketing ‘bedacht’, maar letterlijk uit de mond van de klanten. Loop eens (digitaal) een rondje door het bedrijf. En vraag de verschillende collega’s naar hetgeen zij horen van klanten.
Maar ook:
Geef je medewerkers die meer achter de schermen werken, ook podium in je socials voor hetgeen ze iedere dag voor de klanten mogelijk maken. Laat weten dat je trots op ze bent en op het werk dat ze doen. Vertel erover in de socials.
En ja, daar hoort ook een leuke foto bij.
Geen geposeerde, ongemakkelijke foto, maar een spontane ‘kiek’ op de eigen werkplek. Met een beetje cameralens of smartphone kan dat ook ‘gewoon’ vanaf 1,5 meter.
Succes!