‘Nee, de telefoon gaat er morgen niet van rinkelen’, de deelnemers aan mijn training ‘WERKEN AAN EEN STERK MERK’ kijken me verbaasd aan. ‘Maar we doen deze acties rondom het vergroten van onze zichtbaarheid toch zodat we meer klanten vinden en nu vertel je dit.’
Klopt.
Het is mij bedoeld om het beeld bij te stellen dat gecreëerd wordt door grote-stappen-snel-thuis businesscoaches en hangmat-marketeers die pretenderen dat je met 1 of 2 quotes, een canva-foto of een koop-nu-want-we-hebben-er-nog-maar-2 het verschil maakt in je marketing.
En roepen dat de telefoon roodgloeiend staat, de mailbox uitpuilt en de agenda vol staat met afspraken met potentiële klanten.
En zo werkt het niet.
Jij moet aan de bak. Foto’s van kijkjes achter de schermen, jouw medewerkers maken het iedere dag waar voor je klanten. Zij zijn het gezicht en laat dat zien op bijvoorbeeld LinkedIn.
Geef je waardevolle klanten podium in je nieuwsbrief door ze te interviewen wat je voor hen mogelijk maakt en waarom ze voor jou kiezen.
Echte verhalen, echte beelden; daar gaat het om.
Mensen doen zaken met mensen!
Geen tijd? Maak het prioriteit. Pak het slimmer aan.
Ik Merk ook jouw Merk.