‘Dat willen ze bij ons niet, Herma. Hou maar op, dat wordt niks.’ Onze medewerkers (voornamelijk mannen) willen niet op de foto. Een paar weken later loop ik met camera door het bedrijf…. En ‘de mannen’ heb ik bijna (eerlijk is eerlijk) allemaal op de foto gezet. Geen geposeerde foto’s, maar gewoon tijdens hun dagelijkse werk. ‘Slechts’ 1 kleine verandering en uitleg over de toegevoegde waarde van ‘echt’.
MENSEN DOEN ZAKEN MET MENSEN
Maak je medewerkers zichtbaarheid in je socials, zoals ze dagelijks het werk doen. Herkenbaar en persoonlijk.
De foto’s bij dit bericht zijn van onze vakantie afgelopen zomer naar Spanje. Waar we met ‘onze mannen’ een bezoek brachten aan Camp Nou. En daar werd het nogmaals duidelijk.
MANNEN EN FOTO’S
Wanneer iemand zegt ‘ze willen niet op de foto’, dan stuur ik hem hoogstpersoonlijk naar het stadion van Barcelona. De mannen staan daar in rijen van 7 om met die felbegeerde beker op de foto te kunnen. Stralend voor de sponsorwand. Echtgenotes worden gesommeerd om het perfecte plaatje te schieten.
Wanneer je mensen aanspreekt op datgene waar hun hart van zingt. Je ze podium geeft op de manier waarop zij graag in beeld gebracht willen worden. Dan zwicht zelfs de grootste ik-wil-niet-op-de-foto-man!