Wat het salesteam van marketing moet weten en wat marketing over sales niet moet vergeten.
Succesvolle zichtbaarheid op social media, het ene bedrijf lijkt met gemak een groot bereik te realiseren, zien het lijstje met leads groeien en hebben voortdurend over tevreden klanten.
Het andere bedrijf blijft maar worstelen met een structurele zichtbaarheid. Hebben de berichten die gepost worden niet het gewenste resultaat en daalt de motivatie steeds verder om de socials actief in te zetten als marketingtool.
ZONDE
Het zijn de herkenbare ‘hobbels’ in het MKB om social media structureel in te zetten. Zonde omdat daar juist veel kansen liggen om verder te groeien en je naamsbekendheid te vergroten en te versterken.
MAAR HOE?
- Omdat ‘tijd’ in het MKB vaak een groot struikelblok is, is de zichtbaarheid van het bedrijf op social media vaak bijzaak. Af en toe posten; losse flodders.
- Is er de tijd niet om de techniek erachter goed uit te zoeken. En de techniek verandert bovendien voortdurend, dus wat je vandaag weet is volgende week weer anders. Frustrerend.
- Is social media ook niet helemaal jullie ding. De marketing heeft al zoveel andere taken om ook te regelen en sales zit liever bij de klant aan tafel en zorgen dat alles gewoon op rolletjes verloop.
SLIM, EFFICIENT, SUCCESVOL
Wanneer er een praktisch, uitvoerbaar plan is om de social media als marketingmiddel in te zetten, geeft dit structuur en houvast. In minder tijd, meer impact.
Werken aan een sterk merk op social media vraagt namelijk meer dan af en toe een bericht posten. Maar wanneer je weet hoe het wel werkt, gaat het werken. Ook voor jullie.